Proč je Office365 a Hotmail mnohem lepší než Gmail

MyWindows.cz

home archív foto video kontakt

Proč je Office365 a Hotmail mnohem lepší než Gmail

Office 365 18.11.11

Je Gmail špatný? Dle mého ano. Google je dnes takový Seznam.cz světového internetu - (kromě hledání) průměrné služby pro obyčejné masy, firma bez vize.

Nový Gmail zobrazí v defaultním nastavení a se zapnutým náhledem emailu na notebooku se slušným 1600 x 900 rozlišením jen 6 emailů, a to velice nepřehledně. Hotmail jich zobrazí 13, Office 365 dokonce 14, navíc výrazně přehledněji a s perfektním oddělením konverzací a jednotlivých emailů.

Šedé pozadí seznamu emailů v Gmailu s šedým písmem a šedými ikonami bez popisů je nečitelný ergonomický lapsus, bílé pozadí emailů u Office 365 a Hotmailu znamená vyšší kontrast i přehlednost, u tlačítek s textovým popisem je jasné co dělají.

Office 365 a Hotmail vyhrává také v prostoru pro náhled emailu, je zhruba 2x větší. V Gmailu se ani na notebooku s 1600 x 900 nedá vlastně vůbec pracovat, co teprve majitelé menších displejů?

O "kvalitě" kalendáře v Gmailu a hlavně správě kontaktů nemá vůbec smysl mluvit - je otřesná. Pokud máte několik set či tisíc kontaktů, vést si je v Gmailu není možné, pletou se vám do toho automaticky nabízené kontakty, kontakty z kruhů, spamové kontakty, nejde se v tom vyznat, a taky si nepřipojíte LinkedIn či Facebook kontakty. Samotné kontakty jsou v novém Gmailu dovedně skryté - najdete je pod červeným nepodtrženým textem Pošta s malou šipkou. "Logické", že?

Office 365 kapacita je 25 GB, u Hotmailu de-facto neomezená, u Gmailu jen 7 GB.

V Gmailu neexistuje kvalitní práce s úkoly. Email si můžete jen ohvězdičkovat, ale už mu nepřidělíte datum zpracování (dnes, zítra, tento / příští týden) a nevytvoříte si úkol nezávislý na emailu, jako v Office 365.

Kritická je u Gmailu absence ActiveSync / MAPI podpory pro Outlook 2010 (je nutný placený Google Apps for Business, ale kdo by platil za GA když může mít rovnou Exchange 2010 anebo zdarma Live Custom Domains?), takže si musíte vystačit s výše uvedeným nepovedeným webových rozhraním.

Office 365 i Hotmail (včetně Live Custom Domains) samozřejmě plně podporují Outlook 2010 .

GmailGmail - 6 emailů, mizerná přehlednost
HotmailHotmail - 13 emailů, přehledné rozhraní
Office 365Office 365 - 14 emailů, špičkové a ergonomické UI

Osobně jsem rád, že jsem zvolil řešení výrazně kvalitnější než Gmail - profesionální Office 365 s Outlookem 2010. Email je dnes základní komunikační prostředek a kritický nástroj produktivity, plus s ním související správa kontaktů, kalendáře, úkolů a projektů.

Google vám v tomto směru moc nepomůže... Snad jen kdybych měl 4 kontakty, poslal denně 2 emaily a neřešil kalendář a úkoly, tak mi možná bude stačit.


porovnání office 365

Komentáře

  1. 1 Jaroslav Meheš 19.11.11, 01:37:28
    FB

    Teším sa na nový Hotmail 2012 :)

  2. 2 Lada Capiak 20.11.11, 10:13:14
    FB

    Možná jen tak pro upřesnění bych dodal, že i gmail má tlačítko nastavení a tam lze některé zde uvedené negativa trochu vylepšit.
    Náhled nepoužívám a na stránce mám 23 emailů. Po zapnutí náhledu jen 8. To při rozlišení 1280x800, takže u vyššího asi 9. Stačí jen vypnout reklamu a ten řádek pod ní s výběrem řazení pošty.
    Písmo, pozadí a ikony se dají samozřejmě nastavit také.
    Jinak ale souhlasím s tím, že řešení od Microsoftu je kvalitnější. Gmail používám jen díky tomu, že je tak dobře provázaný s androidem, který mám v mobilu.

  3. 3 Radek Hulán 20.11.11, 10:17:00

    [2] náhled je naprosto základní věc. U Hotmailu si jej mohu také vypnout a vidím 30-40 emailů na stránce, ale práce s nimi je nesnadná, nevidím totiž obsah.

    Po zapnutí náhledu, který je nutný, se s Gmailem nedá pracovat. A samozřejmě není to jediná vada, v článku jich je vyjmenována celá řada - od barev, ergonomie, malého náhledu, nenapojení na Outlook, kontaktů, kalendáře.

    Ono je to ale tak, že lidi co de-facto email vůbec nepotřebují, jsou schopni Gmail i obhajovat. Když nic nedělají, mají 4 kontakty, vyhovuje jim i ten guláš, co Google nabízí. Kdo zkusil třeba Office 365 + Outlook 2010, a potřebuje kvalitní email, kalendář, kontakty, správu úkolů, chápe...

    Na poslání 2 emailů denně, nula úkolů a správu 4 kontaktů i webový Gmail může stačit a daný člověk bude spokojen.

  4. 4 Lada Capiak 20.11.11, 10:32:20
    FB

    [3] Já jsem neměl v úmyslu gmail obhajovat. V podstatě jsem chtěl jen upozornit na možnost doupravit si některé zde uváděné nevýhody. Taková technická připomínka týkající se právě těch barev, ergonomie a malého náhledu.
    Nic víc, nic míň...

  5. 5 David Mezera 20.11.11, 11:51:45
    FB

    řekne mi někdo, jestli jde v hotmailu používat štítky? V gmailu jsem si na ně zvykl a považuji je jako skvělý nástroj pro třídění pošty..Díky ;)

  6. 6 Radek Hulán 20.11.11, 11:59:26

    [5] Hotmail má složky a pravidla pro řazení do nich.

    Office 365 má složky, praporkování s datumem splnění, kategorie (příznak u emailu, i více kategorií), a samozřejmě výsledky hledání (obsah takové "složky" je definován vyhledáváním emailů splňujících daná kritéria).

    Super na Office 365 je, že tento luxus funguje identicky na webu i v Outlooku a sychronizuje se mezi sebou.

  7. 7 Minárik Michal 20.11.11, 12:03:45
    FB

    Radku, skúšali ste v tom pracovať trochu dlhšie? Rozhodne nechcem povedať, že je Gmail lepší, ale používam aj Hotmail aj Outlook (v práci) a necítim sa o nič ochudobnený.

    UI: Na dva kliky zapnem režim Compact a vidím v rozlíšení 1600x900 so zapnutým náhľadom 10 správ. Žiadny dramatický rozdiel, medzi mailami sa totiž pohybujem skvelými klávesovými skratkami (ktoré som si mimochodom zapol aj v Live). Náhľad je kvôli mierne väčšej reklame a pár prvkom UI o niečo menší, ale nijak dramaticky.

    Kontakty: Nemám ich 4 ale stovky a nič sa mi nikde nepletie. Naopak, bez nejakých zložitých nastavení alebo triedenia sa mi podstatné kontakty (My Contacts) krásne synchronizujú s Androidom.

    Inak, keď už bola v článku spomenutá kapacita, je možnosť si u Live nejak dokúpiť iba kapacitu? U Gmail mám možnosť (a využívam ju) mať napríklad 80GB za smiešnych 20 dolárov ročne.

  8. 8 Radek Hulán 20.11.11, 12:11:03

    [7] kompaktní režim Gmailu to nepatrně zlepší, tedy jednu z mnoha vad, ale ne na úroveň Office 365 luxusu, navíc levé menu (složky) je pak tak naplácené na sebe, že se v něm nedá nic pohodlně zvolit. Bohužel se mění i to. Na obrázku je proto defaultní střední zobrazení.

    Live má kapacitu neomezenou, není potřeba nic dokupovat.

    Ohledně "sync na Android" - Hotmail a Office 365 nabízí ActiveSync protokol, takže sync s čímkoliv je 100%. ActiveSync umí každá platforma (WM, WP, Android, Bada, Symbian, iOS).

  9. 9 Minárik Michal 20.11.11, 12:39:31
    FB

    [8] Narážal som skôr na to, že nie je problém udržať si v kontaktoch poriadok. Naviac Google už dlhší čas ActiveSync má.

  10. 10 Radek Hulán 20.11.11, 12:40:13

    [9] jen pro mobilní zařízení, s Outlookem nefunguje. Tam je potřeba plugin, ale ten funguje jen s placenými GA for Business.

  11. 11 Stanislav Kubinec 21.11.11, 13:20:23
    FB

    Prohlizel jsem si Office 365, jde o velice zajimavoy sluzbu. Nicmene pokud chci toto vyuzivat pro svou domenu a mit tam treba 5 uzivatelskych uctu, tak je cena jiz pomerne vyssi. Pro jeden ucet je to pohoda - cca 6 EUR/mesic. Nebo se uplne mylim a da se Office365 pouzivat pro vice emailu za jeden poplatek? DIky

  12. 12 Jaroslav Meheš 21.11.11, 15:46:48
    FB

    Radku, predstavuje nejaký zásadný problém používať Hotmail "na prácu"? Tou prácou myslím 10 - 15 'pracovných' emailov denne v prípade, že onen človek sa živí niečim nesúvisiacim s IT a pokročilé služby ako hostovaný Exchange alebo Office 365 nevyužije. Ono je totiž u bežnej populácie normálne, že svoj pracovný email majú na Zozname alebo Centrume. V prípade, že človek používa Hotmail, ktorý sa vždy prehliada/synchronizuje šifrovane, prípadne využíva synchronizáciu kontaktov a kalendáru a nič viac, je nejaký zásadný dôvod, prečo by si mal zaplatiť trebárs Office365?

    Nejde mi teraz o rozdiel medzi Zoznamom a Hotmailom, ten je docela zrozumiteľný. Skôr by ma zaujímali výhody plateného emailu oproti Hotmailu pre 'prácu' mimo IT. Hotmail totiž už ponúka dosť a jeho spoľahlivosť a bezpečnosť je veľmi vysoká.

    Vďaka

  13. 13 Jan Šalomoun 21.11.11, 22:19:52
    FB

    Používám jak hotmail tak gmail. S tím co je napsáno v článku víceméně souhlasím, nicméně nějaké drobnosti, které gmail umí a hotmail ne by byly. Nebavím se o řešení Office365 - tam je to bez diskusí, to je bez chyb. Takže - nemožnost synchronizace obrázků u kontaků v outlooku s hotmailem. Mrzí zvláště v okamžiku, kdy pak hotmail dále synchronizujete s telefonem nebo tabletem. 2. Googlí reklamy mi v mejlu nevadí, v hotmailu je to někdy peklo. Ano jdou na prohlížení zavřít, ale i tak :( Pro nezasvěcené - nezasahují do e-mailu, většinou jsou na vlastní produkty, ale prostě když vám pravá část browseru vedle okna s e-maily bliká - nic moc. Další věc, která stále má mouchy (ale tady už to není o porovnávání, bo gmail to nemá vůbec) je outlook connector. Člověk si prostě musí zvyknout na to, že prostě uvidí hlášky typu - připojení není aktivní, nebo se mu v případě synchro na více počítačích občas zblázní úkoly - respektive jejich připomínání. Gmail má imap, ale při použití s outlookem problém hlavně pokud člověk využívá stavy (vlaječky). V kombinace se skydrivem a live custom domains je to ale výborné řešení zadarmo i k pracovním účelům - zvláště pro trochu IT zdatné freelancery.
    Jinak když už je řeč o Androidu - nativní synchronizace nefunguje vždy ok - nicméně Microsoft vydal konečně oficiálního hotmail klienta pro android a je s ním daleko lepší práce než s originálním gmailem v android telefonech.

  14. 14 Koprnický Jan 22.11.11, 11:19:22
    FB

    Měl bych dotaz. Funkcionalita Exchange ve spojení s Outlookem mi přirostla k srdci a frčím si na vlastní doméně. A to prosím, jako nepracující student, mám všechno i řádně zakoupeno. Paralelně a aktivně ještě využívám gmail, který mi do jisté míry vyhovuje v logice a možnostech třídění mailů. Hotmail jsem nikdy plně nevyužíval, ale experimentuji s ním.

    Měl bych dotaz právě k výše zmíněné logice třídění a označování emailů apod. ve službě Exchange (Office 365). Našel bych někde na internetu návod nebo popis toho, jak fungují v této službě složky, tj. kam se fyzicky přesune email po jeho zařazení z Doručených do jiné složky?; je možné přesouvat naráz celé konverzace do složky/složek (tj odeslané i přijaté maily pod jedním předmětem)?; Stává se mi, že dám email do složky dle svého určení, ten zmizí z obecné složky Doručené, ale ve složce Odeslané zůstane.

    Chtěl bych ten systém prostě pochopit, abych ho mohl naplno využívat.

    V tomto ohledu mi přijde jednodušší k pochopení užívání "Štítků" v gmailu.

  15. 15 Radek Hulán 22.11.11, 11:23:43

    [14] já používám Outlook už pár let taky tak, že mám příchozí / odchozí, prostě celé konverzace, v jedné složce, je na to jednoduché tlačítko "File Thread" (přemístí celou konverzaci), zde realizované pomocí ClearContext pluginu, který umí mraky dalších věcí (většina z nich v Outlooku 2010 nejsou potřeba, ale v 2007 byly):
    http://myego.cz/tmp/clearcontext.png...

    Ale i samotný Outlook zobrazí konverzaci mezi složkami. Stačí najet na zprávu v libovolné složce či Inboxu, a zobrazí to i související z odchozích a jinde. Automaticky. Nic není potřeba nuceně přemisťovat.

  16. 16 Robek Marek 23.11.11, 08:38:35
    FB

    Zdravím... Dají se k Hotmailu na vlastní doméně přidat další adresy? Myslím např. @robek.cz, @robek.eu, @robkova.cz atd... Díky

  17. 17 Peter Lištiak 23.11.11, 16:44:05
    FB

    Po niekoľkých vašich článkoch som sa rozhodol vyskúšať Live Custom Domains. Subjektívne mám pocit, že web rozhranie je dosť pomalé. Ide o nesprávne nastavenie na mojej strane alebo je to problém serveru? Tiež by ma zaujímalo, či je nejako možné prečítané emaily archivovať (tj. nezobrazovať v Doručenej pošte, ideálne na jeden klik ako to má Gmail).

  18. 18 Jiri Kubecek 24.11.11, 08:20:15
    FB

    Protože po současných problémech s diakritikou na Gmailu dost zásadně zvažuji útěk chci se zeptat:

    1) existuje funkcionalita importu emailů z Gmailu?
    2) je nějaká možnost jak na jedné doméně využívat placenou službu Office 365 jen u některých uživatelů a ostatní nechat v nějaké neplacené verzi?

    Díky za info

  19. 19 Jiří Kalenský 29.11.11, 09:43:54
    FB

    Osobně mám vyzkoušený Google Apps ve free verzi, Live Custom Domains i Office365.
    Live Custom Domains mi nějak nesedly, ale po vyzkoušení Office 365 jsou pro mě jednoznačnou volbou a hned jsem přemigroval ;)

    [18]
    1) Nevím zda přímo "funkce pro migraci", ale Office 365 umí sám stahovat obsah schránky, popř. si toto můžete udělat ručně třeba v Outlooku přes IMAP
    2) Ne, podobně jako u Googlu kupujete program na doménu

  20. 20 Stanislav Kubinec 02.12.11, 08:05:16
    FB

    Panove, mel bych dotaz prave k tomuto tematu.

    Jde mi o to nejak maily ze sokroumy schranek na vlastni domene dostat na "exchange" vcetne spravy kalendare atd.
    Office365 me zaujal tim ze je to takovy maly exchange, ktery si poradi s kalendarema, taskama, mailama. to je v pohode. Jen nejak nerozumim jejich licencni politice.

    Kdyz si domenu spojim s Office365, muzu tam pouzivat vsechny email schranky za tech 5 EUR mesicne a nebo co schranka to mesicni poplatek?

    Nebo je nejaka cesta, jak cca 5-10 schranek co mam na domene dostat do nejakyho webovyho sw, ktery by fungoval jako exchange?

  21. 21 Radek Hulán 02.12.11, 10:05:16

    [20] poplatek je u všech služeb samozřejmě za schránku. Představa, že velká firma zaplatí €5 a používá tam sto tisíc schránek je asi docela úsměvný, ne? Dají se ale zdarma vytvářet aliasy.

    http://myego.cz/item/office365-v-cene-5-google-apps-pro-dospele...

  22. 22 Stanislav Kubinec 02.12.11, 10:30:31
    FB

    Hmm.. takze kdyz mam 7 schranek, pokryvajici firmu a rodinu, tak by to bylo 7xe EUR.. coz uz moc vyhodne asi nebude. Ale pro single schranku je to super. No budu hledat dal nejake jine reseni.. ;-)

  23. 23 Procházka Radek 16.12.11, 19:33:48
    FB

    Po přečtení článku, jsem se rozhodl vyzkoušet Office365. A musím přiznat, že je to zatím to nejlepší, co jsem vyzkoušel. Po vyzkoušení jsem neváhal a moje doména je teď pod Office365. Zkoušel jsem také Google a hotmail. Ale nebylo to ono. S článkem výše musím jedině souhlasit.

  24. 24 Peter Cipov 10.01.12, 08:57:02
    FB

    Funguje Office365 s MS Outlook 2003?
    Máme totiž zakúpené licencie pre celú firmu. Upgradovať sa nám neoplatí. Vyšlo by to veľmi draho,

    Čo funguje a čo nefunguje v MS Outlook 2003? Alebo to nepôjde vôbec?

    Zvažujem totiž: Office365 vs. GoogleApps.
    Ďakujem.

  25. 25 Peter Cipov 10.01.12, 08:59:28
    FB

    [10]Chápem to správne, že Office365 môže v bezplatnej verzii spolupracovať s Outlookom?

  26. 26 Stanislav Klanduch 16.01.12, 19:40:39
    FB

    Zdravím všetkých, možno to nieje úplne t téme ale mam takýto problém. Doteraz som používal na synchronizáciu kontaktov, kalendára a úloh práve outlook connector a hotmail konto (teda live) konto. Lebo som chcel mať aktuálne všetko na viacerých počítačoch. (Aj v kancelárii aj doma aj notebook ...). Teraz mi pribudol Samsung Galaxy S+ s androidom 2.3. Urobil som to asi naopak ale stalo sa - kontakty som si skompletizoval a všetky dal do mobilu a zmazal z hotmailu. Takže všetky mám už len v mobile. Teraz mám v telefone tri úložiská kontaktov a calendára: Samotný telefon, konto Gmail ktoré som vytvoril ako prvé a teraz konto Hotmail . Nemám predstavu ako ich dostať všetko (kontakty, kalendár - škoda že to nemá úlohy) z telefonu do konta Hotmail.
    Ďakujem za akúkoľvek pomoc.

Nový komentář

Pro přidání komentáře se musíte nejdříve  registrovat Facebookem