Který systém nabízí více funkcí - Android nebo Windows Phone?

MyWindows.cz

home archív foto video win8dev kontakt

Který systém nabízí více funkcí - Android nebo Windows Phone?

WP7.5

V tomto článku bych se chtěl podívat na funkčnost základní instalace Android telefonu (konkrétně Android 2.3.5 z Nexus One) a Windows Phone 7.5 (Mango) telefonu.

Jedná se mi o funkce, které se používají opravdu denně a které v hlavní míře ovlivňují vaši efektivitu a spokojenost s telefonem.

Porovnávám záměrně čistý systém bez customizací výrobců a bez doinstalovaných aplikací. Proč bez dalších aplikací? Řadu funkcí není možné nabídnout jako aplikace třetích stran (lepší emaily, kontakty, zprávy, historie) bez nesmyslné duplikace, a pokud někdy ano, znamená to neustále se přepínat mezi desítkami "udělátek".

Pro úplnost - některé Android telefony výrobců jako je HTC, LG či Samsung obsahují více funkcí než Nexus One (aka čistý Android), jsou pokaždé jinak upravené (takže se na přítomnost dané funkce nemůžete spolehnout při změně výrobce), často pomalejší a méně stabilní, a čekáte většinou dlouho na nové ROM. Řada uživatelů si proto stejně flashuje "čisté" verze.

Windows Phone 7.5 tímto problémem a segmentací netrpí.

Seznam kontaktů

Základem chytrého zařízení je práce s kontakty. Android nativně nenabízí žádné propojení na sociální sítě, takže jste omezeni jen na to, co si ručně napíšete do Outlooku. A pokud nemáte ani Outlook, tak webová správa kontaktů v Gmailu je otřesná.

Pro úplnost - někteří výrobci Android telefonů zejména tuto oblast více či méně úspěšně řeší svými nadstavbami (třeba HTC Sense). Telefon si kupujete už s touto úpravou, u každého výrobce jsou ale ony úpravy a jejich kvalita odlišná.

FunkceAndroidWP 7.5
Exchange kontaktyANOANO
Windows Live kontakyANOANO
Facebook kontaktyNEANO
LinkedIn kontaktyNEANO
Twitter kontaktyNEANO
Prolinkování kontaktů z více sítí pod jeden profilNEANO

Práce s kontaktem

Práce s kontaktem je ve WP 7.5 dokonalá záležitost. Jediným kliknutím vidíte u kontaktu jeho zprávy, SMS, emaily, prohledáváte Exchange, vidíte Facebook, Twitter a LinkedIn příspěvky, fotoalba a další. Se vším můžete dále pracovat, komentovat to, posílat zprávy, emaily. V Androidu kromě statických informací nevidíte vůbec nic, potřebujete aplikace třetích stran či nadstavby OS.

Podobná primitivnost mohla být akceptovatelná v roce 2003, ale ne v roce 2011.

FunkceAndroidWP 7.5
Historie SMS u kontaktuNEANO
Historie hovorů u kontaktuNEANO
Prohledávání emailů od kontaktu v telefonuNEANO
Prohledávání emailů od kontaktu v ExchangeNEANO
Fotoalba kontaktu na FacebookuNEANO
Zprávy kontakty na FacebookuNEANO
Zprávy kontaktu na TwitteruNEANO
Komentování příspěvků kontaktů na Facebooku a TwitteruNEANO

Kalendář a úkoly

Kalendář Androidu nabízí základní funkce i sync s Exchange, podporuje více kalendářů, ale neintegruje sociální sítě (neumí ani nejpoužívanější Facebook), neumí synchronizovat úkoly. WP 7.5 opět funkčně vedou.

FunkceAndroidWP 7.5
Více kalendářů z Exchange, Live i dalších sítíANOANO
Facebook kalendářNEANO
Odpověď na Facebook událostiNEANO
Úkoly a jejich sychronizace s ExchangeNEANO

Emaily

Funkčnost emailového klienta v Androidu je průměrná.

FunkceAndroidWP 7.5
Exchange syncANOANO
Prohledávání Exchange, i přes zvolený kontaktNEANO
Hotmail podpora*částečněANO

Chat / instantní zprávy

WP 7.5 integrují Facebook chat a WLM chat, plus nabízí systémovou preferenci těchto bezplatných komunikačních prostředků nad SMS. U kontaktu je zobrazována kompletní historie ze všech komunikačních kanálů. WP 7.5 implementuje výrazně lepší koncept zpráv než Android.

FunkceAndroidWP 7.5
SMSANOANO
MMSANOANO
Facebook chatNEANO
WLM chatNEANO
Google TalkANONE
Preference neplacených zpráv nad SMSNEANO

Novinky ze sociálních sítí

Jsou pro Android sociální sítě sprosté slovo? Používá je téměř každý, jsou základním prvkem dnešního internetu, ale Android s nimi nativně vůbec neumí pracovat.

FunkceAndroidWP 7.5
Facebook příspěvkyNEANO
Twitter zprávyNEANO
LinkedIn zprávyNEANO
Facebook fotkyNEANO

Kancelářská sada

Android a dokumenty? Ne, to není dobrá volba. WP 7.5 nabízí vestavěný Word, Excel, PowerPoint i OneNote a jejich synchronizaci na cloudové služby (SkyDrive, Sharepoint) i plnou kompatibilitu s desktopovými Office 2010.

FunkceAndroidWP 7.5
WordNEANO
ExcelNEANO
PowerPointNEANO
OneNoteNEANO
Propojení na SharepointNEANO
Propojení na SkyDriveNEANO
Propojení na GDOCdoinstalovatelnédoinstalovatelné

Herní portál

Microsoft nabízí integrace na Xbox Live, váš Xbox účet, dosažené úspěchy, přátele. Android nenabízí nic.

FunkceAndroidWP 7.5
Hudební přehrávačANOANO
Herní portálNEANO

Multimédia

Galerie fotek je v Androidu pomalá, navíc je omezena jen na lokální fotky. Největší fotogalerií je přitom dnes Facebook, který WP 7.5 umí, plus sdílení fotek pomocí SkyDrive a Twitter. Fotky také můžete automaticky ukládat do cloudu.

FunkceAndroidWP 7.5
FotoaparátANOANO
Nahrávání fotek na sociální sítěNEANO
Rychlá fotogalerieNEANO
Pohled na fotky jiných v sociálních sítíchNEANO

Konektivita

Pokud jste student bez datového tarifu, zde může mít Android teoreticky drobnou výhodu - soubory tam dostanete snadno i přes kabel z PC pomocí USB Mass Storage. Nicméně u Windows Phone také nic neplatíte (když nechcete), protože si umí internetové připojení nasdílet z vašeho počítače přes ten samý kabel, plně automaticky, stačí spustit Zune. A synchronizujete i s cloudem zdarma...

FunkceAndroidWP 7.5
Internet z PC do telefonuNEANO
Wifi tetheringANOANO
USB tetheringANOANO
USB Mass StorageANONE

Prohlížeč

IE9 prohlížeč pod WP 7.5 je díky GPU akceleraci rychlejší než ten v Androidu a lépe podporuje moderní technologie.

FunkceAndroidWP 7.5
Acid3 test95 / 100100 / 100
Rychlost HTML5pomalejšírychlejší

UI

Android aplikace nemusí dodržovat žádné "design guidelines", a je to na nich bohužel poznat. Ovládání je často zmatené a nekonzistentní. Metro UI ve Windows Phone 7.5 se možná nemusí všem líbit na první pohled, ale s delším používáním oceníte jeho efektivitu, přehlednost a jednotnost. Podobně (dobře) to má iOS.

FunkceAndroidWP 7.5
Konzistentní ovládání všech aplikacíNEANO

Závěr

Záměrně jsem uvedl jen ty nejzákladnější body, které denně potřebujete při běžném používání telefonu. Pokud jste s Android telefonem spokojeni, je to skvělé, ale WP 7.5 je prostě mnohem lepší.

Uživatelský zážitek z konkrétního Android telefonu upraveného výrobcem může být lepší než z čistého Androidu. Anebo také nemusí... Což je docela problém. Také je otázkou, jak dlouho bude výrobce telefonu svoji softwarovou úpravu podporovat a jak často bude aktualizovat ROM.

Náskok Windows Phone 7.5 ve funkčnosti, designu, ergonomii, stabilitě i rychlosti není drobný, to jsou celé dvě generace. Android je operační systém z roku 2003, iOS z roku 2009, WP 7.5 z roku 2011.

Pokud chcete špičkový telefon a technologie, Windows Phone 7.5 jsou dle mého názoru dnešní jediná správná cesta. Než zase přijde něco jiného :-)


porovnání

Navigace v komentářích

← přejít na začátek | ⇐ načíst starší komentáře

Komentáře

  1. 3 Frič Jan 02.10.11, 22:32:27
    FB

    Hezký večer přeji. S výše napsaným nelze nesouhlasit až na jediný bod. Že jsou WP7 lepší, nebo alespoň lepší díky výše zmíněným bodům. Osobně nemám v oblibě právě neustále se mi motající kontakty z více míst dohromady. To je to co jsem miloval na WM, to že bylo možné si sám určit co a jak chci. Osobně mne i na Androidu obtěžuje snaha například skype integrovat se do zasílání zpráv a volání.
    Bylo by příjemné vzít v potaz, že ne každý právě tuto dokonalou provázanost ocení. Pak by článek mohl vyznít skutečně tak pěkně jako srovnání ThinkPadu a macbooku nebo recenze iPadu, za které tímto dodatečně děkuji.

  2. 4 Martin Hozík 02.10.11, 22:36:39

    Ta metodika testu moc Androidu nehraje do karet. Je fakt, že sociální sítě obsluhují aplikace třetích stran, ale ty se při instalaci zaregistrují jako provideři kontaktů, hledání, sdílení a tak dále. Analogicky pak tyto informační zdroje a kanály přibudou v systémových aplikacích, jako je foťák nebo kontakty.

    Takže to není tak černobílé, aby to šlo odbýt hodnotou Ano/Ne.

  3. 5 Radek Hulán 02.10.11, 22:36:40

    [3] integrovat sociální sítě není povinnost, je to možnost.. Také se dá vypínat kdy a které se zobrazí, pokud je již účet přítomen. Mohu si zobrazit kontakty jen z Exchange, ale přesto se dívat na FB a Twitter zprávy.

    [4] souhlasím, že uživatelský zážitek z konkrétního Android telefonu upraveného výrobcem může být lepší. Anebo také nemusí... Což je docela problém.

  4. 6 Tomáš Sánik 02.10.11, 22:53:20

    Aj ked predpokladam ze mi tento prispevok vymazes tak sa vyjadrim k jednotlivim tabulkam. Niektore su pravdive ine zase nie.
    Takze tabulka c. 1(SEZNAM KONTAKTŮ):
    Kazdy Android(aj ten v Nexus One/ Nexus S) ma predinstalovany Facebook a Twitter. Kontakty z oboch sieti sa integruju do kontaktou, tak isto sa "prelinkuju" na jeden profil.
    Samozrejme nieje problem s marketu doinstalovat LinkedIn(aj skype) a taktiez kontakty prelinkovat. Ale OK, nieje to v zaklade.
    Tabulka c.2(PRÁCE S KONTAKTEM):
    Tu je bohuzial vsetko pravda, a vsetko to su veci ktore mi na androide chybaju. Tu si android stiahne akurat profilovu fotku pre kontakt. Avsak android ma oproti WP naviac vynikajucu integraciu picasi, ktoru dost ludi pouziva.
    Tabulka c.3(KALENDÁŘ A ÚKOLY):
    Tu vsetko sedi.
    BTW: mne to vobec nechyba.
    Tabulka c.4(EMAILY):
    Opet suhlas, ale treba dodat ze android zase beskonkurencne podporuje gmail ktory taktiez obrovkse mnozstvo ludi pouziva.
    Tabulka c.5(CHAT / INSTANTNÍ ZPRÁVY):
    Facebook chat je podporovany v Facebook aplikacii ktora je predinstalovana v kazdom telefone s androidom. Ostatok sedi.
    Tabulka c. 6(NOVINKY ZE SOCIÁLNÍCH SÍTÍ):
    Tu nejak netusim naco narazas, jak s nimi nevie pracovat? ved predinstalovana aplikacii na twitter/facebook s nimi pracovat vie. Alebo mas na mysli nejaku inu pracu?
    Tabulka c. 7(KANCELÁŘSKÁ SADA):
    Vsetko sedi
    Tabulka c. 8(HERNÍ PORTÁL):
    Vsetko sedi, ale doplnil by som tu aku plus pre android Google music(hudba v cloude).
    Tabulka c. 9(MULTIMÉDIA):
    Nahravanie fotiek na socielne siete android podporuje, tak isto aj prezeranie fotiek inych ludi na socialnych sietach.. Pod pojmom "rychle fotografie" si neviem nic predstavit...
    Tabulka c. 10(KONEKTIVITA):
    USB Tethering podporuje(vidim ze si to uz stihol opravit)
    Tabulka c. 11(PROHLÍŽEČ):
    Sice maximalne irelevantny test ale OK.

    PS:kazdu vec co som tu napisal ti som schopny dokazat videom/screenami.

    BTW: Tak isto sa da vymenovat hromada veci ktore ma cisty android a WP 7.5 ich nema.

  5. 7 Tomáš Sánik 02.10.11, 22:58:06

    [6] Tymto prispevkom nechcem povedat ze android je dokonali a WP zly OS. Nahodou sa mi WP 7.5 starsne paci a chysta msa v najblizsej dobe nejaky telefo ns tymto OS kupit. Ale nepaci sa mi toto subjektivne porovnanie.

  6. 8 Radek Hulán 02.10.11, 22:59:45

    [6] Facebook app není přece součást Androidu, je to pouze doinstalovatelná aplikace třetí strany a její integrace se systémem není 100% (třeba pohled na kontakt neukáže nic). Doporučuji někdy vyzkoušet WP 7.5, jak to jde řešit opravdu úžasně, když je to součást OS.

    Jinak moc díky za odsouhlasení, že můj seznam je korektní.

  7. 9 Petr Havlíček 02.10.11, 23:02:23
    FB

    1) Je nějaká možnost přemapovat ve Windows Phone 7.5 klávesy na HW klávesnici, např. aby místo číslic byly znaky s diakritikou? Udělal jsem to tak u svého HTC Touch Pro 2, kde byly WM 6.5. Nyní používám HTC 7 Pro, proto bych si klávesnici také rád upravil.
    2) Existuje už nějaký software pro nahrávání telefonních hovorů?

  8. 10 Tomáš Sánik 02.10.11, 23:07:41

    [8] Ano je to aplikacia tretej strany ale je uz predinstalovana aj v cistom andoide). Cize sa da povazovat ako sucast OS(podla mojho nazoru).

    Este ak sa mozem spitat, je nejaka aplikacia tretej strany ktora umozny na WP pouzivat gtalk?

  9. 11 Radek Hulán 02.10.11, 23:12:25

    [10] "ve svém MIUI android mám" - buď jsi hloupý, nebo jsi v tomto konkrétním případě nepochopil psaný text. Nepíšu o nějaké konkrétní (a pokaždé jiné) customizaci Androidu, ale o čistém Androidu..

    [11] jasně, třeba IM+, to je snad na každé platformě

  10. 12 Tobiáš Potoček 02.10.11, 23:24:46
    FB

    Tak nelze popírat, že integrace Facebooku do WP7 je naprosto bezkonkurenční. Na druhou stranu, jak už tady někdo říkal, nainstalováním JEDINÉ aplikace se 80% věcí týkajících se Facebooku změní z "NE" na "ANO". To samé platí o Twitteru. Prostě Facebook je natolik základní aplikace, že nelze na základě její absence ve výchozím Androidu degradovat celý systém. Obecně Android je prostě "jiný" systém. WP7 razí cestu iOS, je daná jedna cesta a po té se jde. Android je o upravování, které ale není nezbytně nutné. Čistý Android funguje sám o sobě velice dobře, je rychlý, stabilní, jen některé věci samozřejmě nejsou řešené příliš elegantně. To ale základním uživatelům prostě nevadí. A ti pokročilí mají nepřeberných možností, jak se s tím poprat. Počínaje instalací aplikací z Marketu, pak různé widgety, launchery a konečně i kompletně upravené ROMky. Podle mě by bylo relevantnější srovnávat WP7 a iOS, protože jsou si v přístupu k uživateli hodně podobné, naopak Android stojí někde úplně jinde, v konkrétních věcech je horší, v jiných lepší, ale jako celek to je prostě jiný systém.

    A jinak jedna nepřesnost u multimédií. Výchozí 3D galerie v Androidu naprosto bez problémů spolupracuje s Picasou, tedy to tvrzení o lokálních fotkách je chybné. Obecně je celé to srovnání nastaveno spíše pro WP7. Např. onen neustále omílaný Exchange - samozřejmě, že se jedná o špičku v oblasti zprávy kontaktů/kalendáře/e-mailu, nicméně většině lidí bohatě stačí řešení od Google, které je naopak do Android telefonů integrováno přirozeně mnohem lépe, než do WP7. Je to opět o tom, co člověk potřebuje.

  11. 13 Radek Hulán 02.10.11, 23:29:38

    [13] zde jsou tři hlavní problémy:
    (1) uživatelský zážitek z čistého Androidu je strašný, nic to neumí
    (2) uživatelský zážitek z upraveného Androidu může být dobrý, ale nemusí, záleží na výrobci, jeho podpoře a jak se k aktualizacím postaví za půl roku či rok
    (3) pokud už to nějak uspokojivě funguje, tak UI systému (Android) a nadstaveb výrobce není nikdy konzistentní, odlišné jsou i app třetích stran

    Myslím, že většina lidí tuto segmentaci (oprávněně) vidí jako problém, ne nepodobný stavu, ve kterém byly staré Windows Mobile a jejich různé nadstavby.

  12. 14 Dávid Kováč 02.10.11, 23:49:56
    FB

    Na zaciatok chcem podotknut, ze toto porovnanie je pravdive, ale uplne irelevantne, coho ste sam dokazom. Telefon ste upravovali v pripade WM6 a aj Nokie.

    Otazka znie, nakolko ma byt OS "unifikovany". Vezmime si ako priklad platformu PC. Windows aj Linux maju spolocne to, ze obsahuju nejake preddefinovane aplikacie, ktore krasne spolupracuju s OS, no nie su v nom integrovane, tym padom nie su na ociach a ostava sloboda volby. Windows napriklad obsahuje Movie Maker, co je program, o ktorom vacsina ludi ani nevie, ze existuje. Niektori ho pouzivaju, no pokrocilejsi pouzivatelia siahnu po niecom inom.

    Nie je lepsie riesenie spravit pragramatorsky/uzivatelsky privetive API a dat uzivatelom na vyber? Ja osobne verim, ze WP7 je pre pospolity lud, ktory potrebuje pisat SMS, telefonovat a "pracovat" s Facebookom dobre riesenie, no pre ludi, ktory maju aspon nejake technicke citenie je aktualne najlepsie riesenie Android.

    Ja osobne ho pouzivam na HTC Desire. Potrebujem "smart dialing", SSH, FTP pristup, FB chat, Skype, Documents2Go, pristup na mail/exchange, sikovny browser a to je vsetko. Nic viac nechcem a nic viac ani na telefone nemam. Myslim, ze sa vieme zhodnut, ze existuju ludia, ktori maju radi vsetko pokope a su ludia, ktori si radsej vyberu to, co chcu. Co ma ale zaraza je, ze Vas som mal zaradeneho skor v tej druhej skupine.

    Spat k tomu porovnaniu a jeho relevantnosti. Taketo porovanie by malo zmysel v pripade Omnia7(WP7) a Apple4(iOS). Skor ale v pripade WP7 a iOS, kedze vyrobcovia vsadili na strategiu rovnakeho OS na vsetkych telefonoch, co ma, ako som uz spominal, vyhody aj nevyhody, ako som uz spomenul. Android sa takto porovnavat neda, kedze ako taky na novych telefonoch neexistuje. To mozme potom porovnavatt WP7,5 kernel s Androidom od HTC.

    Podme teda na zaver spravit porovnanie s HTC Desire s HTC Sense, ktory je podla mojho nazoru najlepsia nadstavba na Android. Pisem to, co sa lisi od vasho porovnania.

    1, Prelinkovanie, Facebook, Twitter: Ano
    2, Historia SMS, hovorov, mailov, fotoalbumy: Ano
    3, FB kalendar: Ano
    4, neviem, Gmail je super, ine(POP, IMAP) uznavam nic moc

    a uz sa mi nechce pokracovat, moja poinsta je zrejma :)

  13. 15 Radek Hulán 02.10.11, 23:59:02

    [15] v tomto duchu by šlo i pokračovat a také říci, že Windows Mobile na svoji segmentaci nakonec umřely ;) Sám jsem je opustil před rokem (a používal místo toho Symbian s luxusní klávesnicí v E7), vývoj jde dopředu...

    Spousta Android geeků si flashuje čisté ROM, protože balast výrobce telefon nesnesitelně zpomaluje. Člověk si nemůže jen tak koupit "Android telefon", musí zkoumat co výrobce pokazil a co ne. A doufat, že dostane aktualizace.

    A stejně to vidí Google s Androidem - další verze nebudou jen koncepční "kopií" Windows Mobile, ale inspirují se u WP a iOS, budou méně segmentované a mnohem konzistentnější.

    Jen na okraj, HTC Desire pro "SSH, FTP pristup" je dost mimo, na to by byl lepší Linux a HW klávesnice - Nokia N900.

  14. 16 Radek Šima 03.10.11, 10:31:45

    ono je to sice z vetsiny pravda, ale facebook bude podle me hodne lidi rusit-uz jen kvuli timeline a konkurence je google+, takze uvidime co z toho sejde (facebook je v sedmi bodech). Myslim ze android bude mit zase lip implementovany google+, nedivil bych se kdyby to bylo v jedny z budoucich verzi (prece jenom mobil s androidem pouziva hodne lidi, tak by to googlu hralo do karet).

  15. 17 Radek Hulán 03.10.11, 10:50:19

    [17] Google svůj Plus určitě protlačí mezi více lidí, když na to cpe reklamu ve spoustě svých služeb, zatím je to ale zcela okrajová síť a funkčností na 10% Facebooku:
    http://jakubmach.posterous.com/je-google-pouhym-modnim-doplnkem...

  16. 18 Pierre LeBaux 03.10.11, 17:22:30
    FB

    Nedá mi sa k tomuto nevyjadriť :) Na tento článok som narazil na českej fan page Windows Mobile http://www.facebook.com/... tuto iba rozšírim svoju myšlienku.

    V prvom rade chcem povedať, že Windows Mobile 7.5 je výborný operačný systém out-of-the-box a dokonca si myslím, že pre väčšinu bežných užívateľov je vhodnejší ako ktorýkoľvek systém android (hovorím o nadstavbách, napr. sense od HTC) momentálne dostupný na trhu. Je koherentný, podľa mňa veľmi sleek and sexy (mám rád minimalizmus) a je výborne previazaný s inými produktami Microsoft (čo je ale zároveň aj jeho nevýhoda). Mám z neho dobrý pocit a som rád, že na 7. pokus dokázali chlapci z Microsoftu spraviť poriadny operačný systém :)

    Určite však nesúhlasím s tým, čo je v titulku článku (Který systém nabízí více funkcí - Android nebo Windows Phone?), pretože android má v tento moment o moc viacej aplikácií a možností úprav vzhľadu a funkcionality. O ďalšie kvantum funkcií sa rozšíria možnosti užívateľa s rootnutím telefónu. Verím tomu, že každý technologicky gramotný človek so mnou bude súhlasiť, že momentálne MÁ a PONÚKA android viacej.

    Samozrejme to nie len tak, človek sa k týmto možnostiam musí prepracovať hodinami práce a učenia sa. Verím, že toto nie je pre každého a hlavne menej technické alebo trpezlivé typy to nezvládnu - alebo samozrejme - ani nechcú. Ja sám som strávil úpravou systému podľa svojho gusta asi 30-40 hodín, navyše aj teraz mením hlavne vizuálnu podobu veľmi často, takže tie hodiny budú narastať. Momentálne je môj systém naozaj naozaj naozaj rýchly a k tomu ešte aj poriadne eye-candy. Efekty už veľa krát niekoho z môjho okolia zaujali. Keď sa ma ale niekto opýta čo to mám, a ako to môže mať on, tak väčšinou automaticky z úsmevom odpovedám, že nemôže. Málo ľudí si dokáže systém android naozaj skrotiť a vychovať. Je to ako skrotiť si nejakú divokú beštiu, čo proste asi moc ľudí nechce robiť z operačným systémom... svojho telefónu.... ;) V takýchto prípadoch sám doporučujem ísť radšej do Windows Mobile ako do androidu. Koniec koncov tiež je pekný a netreba pre to okrem kúpy telefónu nič robiť, netreba nič krotiť.

    Je potrebné sa vyjadriť aj k tomuto:
    Náskok Windows Phone 7.5 ve funkčnosti, designu, ergonomii, stabilitě i rychlosti není drobný, to jsou celé dvě generace. Android je operační systém z roku 2003, iOS z roku 2009, WP 7.5 z roku 2011.

    Bol by som opatrný zo slovom náskok, keď do manga verzie Windows Mobile 7 nepodporoval češtinu. A navyše mi príde trestuhodné ako autor zabudol spomenúť predchádzajúce Windows Mobile 6 a menej, ktoré boli so všetkou úctou strašné. Nie je to tak dávno, čo môj kamarát po prvý krát updatoval status na fb s diakritikou - viacej ako rok potom, čo som sa po prvé pripojil s andoidom na facebook a ani ma len nenapadlo, že by som nemal češtinu, alebo slovenčinu. A takisto si pamätám ako Jirka s Windows Mobile 7 musel doma vyrábať nejaké USB "udělátko" aby opravil nejaký chybný update. WM7 je mladá platforma a zatiaľ nemá na to, aby robila ramená ;)

    V hlave som si skúsil porovnať všetky systémy - andro, iOS a WM7. Mohol by som sem o každom napísať na A4, ale radšej sem dám len záver. Každý systém má svoje nesporné výhody, ale aj nevýhody a každý je vhodný pre iného užívateľa.

    Nakoniec musím pripomenúť, že to nie je tak dávno, čo bol Windows terčom posmechu reklamných kampaní Apple a všetci sme vedeli, že tie reklamy sú číra kravina vytrhnutá z kontextu. V podstate mám názor na tento článok približne rovnaký ako na tie reklamy - autor už asi bude vedieť aké slová mám na mysli.

    Peter LeBaux Lemeššanyi

  17. 19 Radek Hulán 03.10.11, 18:42:01

    [19] Windows Mobile != Windows Phone. Pokud to někdo takto plete...

  18. 20 Dávid Kováč 04.10.11, 03:36:34
    FB

    [16] Bezny clovek, tj 90% ludi funkcie podrobne neskuma. Tych zvysnych 10% si to naopak myslim uzije :).

    K tej N900: z casti pravda, no na SSH a podobne mam notebook :D, mobil sluzi ako nudzove riesenie ked sedim na pive. Momentalne som zistil, ze 95% casu si vystacim mimo domu s kombinaciou Kindle+Desire. Ako student samozrejme :).

    V tomto mam ja iny nazor, vy mate iny nazor a aj plebs ma iny nazor. A aj tak mame vsetci pravdu. A ked mam pravdu povedat, ak by som nebol technicky zalozeny, bolo by mi to asi uplne jedno, hlavne je, aby sa s tym dalo telefonovat.

  19. 21 Albert Ryba 17.10.11, 15:23:18
    FB

    No dost zásadním problémem je, že Androidu chybí řada podnikových funkcí, Microsoft to měl už dobře zvládnuté s Windows Mobile a teď postupně vše přidává i do Windows Phone. Apple pak s iOS 4 a s iOS5 udělal pro podnikové nasazení velký skok a vytlačuje i RIM. Jen Google to zdá se nějak netrápí. Více viz článek http://www.ictmanazer.cz/2011/10/android-vysoka-bezpecnostni-rizika-odrazuji-firmy/...

  20. 22 Jiří Gajdušek 04.11.11, 13:43:44
    FB

    [16]
    Původně jsem jen mlčky četl článek, ale musím se nakonec vyjádřit. Něčím jsi mě mile překvapil Radku. Dříve jsem s Tebou striktně nesouhlasil, ale nyní se v několika věcech shodneme.

    Chápu důvod testovat oba telefony v čistém stavu, ale uznej sám. Některé věci v testu jsou orientované na služby Microsoftu. A je jasné, že telefon se systémem od Googlu nebude tak provázaný s Microsoftími věcmi, jako telefon s WM. Například Hotmail, X-Box, SkyDrive... Služby Microsoftu :) To je jako bys porovnával integraci hlasového vyhledávání na Googlu, Google Maps atd.

    Dále "Propojení na GDOC" mi přijde jako bys jej tam dal proto, aby to nezkazilo tabulku pro WP. Říkalo se čistý a nic neinstalovat :)

    Souhlasím s tím, že UI Androidu je takové zmatené a hodně věcí se mi tam nelíbí. Naopak i dost věcí ano. Microsoft se s metrem vydal do něčeho nového a i když graficky takové ta jednoduchost se mi líbí, nedokážu si představit, jak bych to ovládal a jak bych si na to zvykal.

    V neposlední řadě bych chtěl říct, že N900 je opravdu na servery lepší (sám ji používám) a můžu to srovnat, jelikož moji kolegové v práci používají zase Desire Z (jsme všichni linuxoví administrátoři). Nicméně zas takový rozdíl v tom není (spíše jen otázka keybindingu) a osobně si Desire jako pracovní telefon také holdám pořídit (u N900 je problém se zárukou - Nokia už je nevyrábí a nemění desky).

Nový komentář

Pro přidání komentáře se musíte  registrovat Facebookem. Je to snadné a bezpečné.